دوره 1، شماره 2 - ( پائیز 1394 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 19-10 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moridi G, Khaledi S. The Survey of Facilitating and Inhibiting Factors of Clinical Education from the Perspective of Intern Nursing Students of Faculty of Nursing and Midwifery. SJNMP 2015; 1 (2) :10-19
URL: http://sjnmp.muk.ac.ir/article-1-40-fa.html
مریدی گلرخ، خالدی شهناز. بررسی عوامل تسهیل کننده وبازدارنده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه دانشکده پرستاری ومامایی سنندج . فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی. 1394; 1 (2) :10-19

URL: http://sjnmp.muk.ac.ir/article-1-40-fa.html


1- ، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
چکیده:   (4045 مشاهده)

مقدمه و هدف: آموزش بالینی ایده آل، همان فرآیند آماده سازی دانشجویان پرستاری جهت پذیرش نقش های مختلف در عرصه های خدمات بهداشتی درمانی است.. این مطالعه با هدف تعیین  عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده یادگیری مهارت‌های بالینی از دید دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه دانشکده پرستاری ومامایی سنندج انجام شد.

     مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی 48 دانشجوی پرستاری به صورت نمونه گیری آسان و در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل برسه بخش مشخصات فردی  با7سوال ، 34 سؤال در رابطه با عوامل تسهیل‌کننده و30 سوال عوامل بازدارنده مؤثر بر یادگیری مهارت‌های بالینی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها ازنرم‌افزار SPSS   ، ورژن 18  استفاده شد.

     یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان دادکه مهمترین عامل تسهیل‌کننده یادگیری در مهارت‌های بالینی دانشجویان کارآموز در عرصه ، (34%)  مربوط به حیطه  ارتباط بین مربی و دانشجو و همچنین مهمترین عامل بازدارنده حیطه ویژگیهای مربیان (8/45% ) بود .

     نتیجه گیری: این یافته ها نشان دهنده لزوم توجه به توانمندی های حرفه ای دانشجویان پرستاری کارآموز درعرصه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با در نظر گرفتن عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در آموزش بالینی دانشجویان،  می باشد.

متن کامل [PDF 565 kb]   (1525 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/11/7 | ویرایش نهایی: 1398/4/9 | پذیرش: 1394/11/7 | انتشار: 1394/11/7 | انتشار الکترونیک: 1394/11/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Scientific Journal of Nursing, Midwifery and Paramedical Faculty

Designed & Developed by :M.TAHAN