دوره 4، شماره 3 - ( زمستان 1397 )                   جلد 4 شماره 3 صفحات 35-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ebrahemi S, Chalabianloo G. Evaluation of the Relationship between cognitive attentional syndrome with Mood Illusions in Students. SJNMP. 2019; 4 (3) :35-43
URL: http://sjnmp.muk.ac.ir/article-1-168-fa.html
ابراهیمی ثریا، چلبیانلو غلامرضا. بررسی رابطه سندرم شناختی ـ توجهی با علائم خلقی. فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی. 1397; 4 (3) :35-43

URL: http://sjnmp.muk.ac.ir/article-1-168-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ، ebrahimi013@gmail.com
چکیده:   (58 مشاهده)
مقدمه و هدف: اختلالات خلقی با شیوع 8/20 درصدی به عنوان یکی از اختلال‌های شایع، پرهزینه و تضعیف‌کننده کیفیت و کارکردهای سالم، زندگی میلیون‌ها نفر را در دنیا دچار مشکل می‌سازند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سندرم شناختی- توجهی با علائم خلقی افسردگی و اضطرابی انجام شد.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود که تعداد 380 نفر از آن‌ها مطابق با فرمول کوکران انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه سندرم شناختی- توجهی و اضطراب و افسردگی بک استفاده شد. اطلاعات جمع آوری شده به کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 19 و با روش‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آزمون‌های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل یافته ها نشان داد که سندرم شناختی- توجهی رابطه معناداری با علائم خلقی افسردگی و اضطراب دارد و همچنین به صورت معناداری علائم خلقی افسردگی و اضطراب از طریق سندرم شناختی- توجهی قابل پیش‌بینی است که این تغییرات در سطح 0/01p< معنادار می‌باشند.
نتیجه‌گیری: سندرم شناختی- توجهی یکی از عوامل مؤثر بر علائم خلقی در دانشجویان است.
 
متن کامل [PDF 443 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۱۲/۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Scientific Journal of Nursing, Midwifery and Paramedical Faculty

Designed & Developed by :M.TAHAN